-
Pokud jste nedávno provedli úpravy, pás namazali nebo opravili, tak jestliže není dobře utažen, může klouzat.
-
Pás může klouzat, pokud se příliš tře nebo pokud byl řemen nedávno namazán. Pokud mazivo vašemu problému nepomůže a máte vyčerpané všechny ostatní možnosti, je nejspíše pás opotřebovaný a musí být vyměněn.
-
Chcete-li nastavit řemen, postupujte podle následujících pokynů:
-
Nadměrně utažený běžecký pás může zvýšit zesílení vašeho běžeckého trenažéru, přispět tak k oddělení švů na běžeckém pásu nebo obojí, takže se hnací řemen nepřetěžuje.
-
Obecné pravidlo je, že byste měli být schopni zvednout pás ve středu na straně přibližně o 2 „až 3“. Platí, že pokud jej nemůžete zvednout o 2 „až 3“, je pás příliš těsný.
2) Hnací řemen mezi motorem a předním válečkem může prokluzovat.
a) Všechny hnací řemeny mají tendenci se s věkem opotřebovávat a pokud nejsou správně zarovnány, dojde k tomu ještě rychleji. Utahování hnacího řemenu podle pokynů v návodu k obsluze může zabránit sklouznutí, ale nedoporučuje se, protože může dojít k poškození drahých částí pohonného systému – je tedy lepší vyměnit hnací řemen. Některé modely jsou navrženy s nesprávně nastaveným hnacím řemenem, takže běžecký pás může používat boční zatížení hnacího řemenu pro snížení provozního napětí. Ty se vždy rychle opotřebují.
b) Ošetření hnacího řemenu pomocí pásového obvazu pomůže hnacímu řemenu při sklouznutí a pomůže tak zabránit v praskání a rozštěpení hnacího řemenu.
c) Pokud po provedení těchto kroků přetrvává klouzání hnacího řemene, musí být vyměněn.
d) Příliš přesahující hnací řemen může zvýšit zesílení zesilovače vašeho běžeckého trenažéru, přispět k poruše ložiska v motoru nebo válečcích nebo obojí, aby nedošlo k přílišnému utažení hnacího řemenu.
3) Řemenice na přední kladce mohla ztratit stisk
-
Když trenažér běží, položte na plochu řemenu malý, viditelný kousek barevné pásky a vložte odpovídající součást na válcovou trubici.
Otočte běžící trenažér a zároveň opatrně zkuste, co se stane, když pás klesne.
Pokud se hnací řemen a řemenice dále otáčejí a zastavovací pás a přední válec zastaví, řemenice tak ztratila svůj úchop na předním válečku. Nesrovnalost řádku nebo pásku ukazuje, že řemenice a válce se neotáčejí a porucha držáku řemenice. Toto lze opravit nebo můžete vyměnit válec.